Vtwonen & designbeurs 2016; deel 2

Combitex, Saartje Prum & Ariadne At Home

Afgelopen vrijdag deelde ik foto’s van het XXL vtwonen huis. Persoonlijk heb ik hier veel inspiratie opgedaan, maar er was natuurlijk nog veel meer moois te zien op de woonbeurs. De stand van Combitex was ook dit jaar weer erg mooi en stoer.

2016-vtwonendesignbeurs10

De gezellige en kleurrijke stand van Saartje Prum kon je gewoon niet missen! Wat een geweldige kleurtjes en wat een stoere boomhutbedden!

2016-vtwonendesignbeurs6

Saartje Prum

In het huis van Ariadne At Home huis hebben ze gebruik gemaakt van mooie zachte kleurtjes zoals mint groen, zacht roze en lichtblauw.

2016-vtwonendesignbeurs7 2016-vtwonendesignbeurs8 2016-vtwonendesignbeurs9

Het was weer een mooie uitdaging om foto’s te nemen met zoveel mensen om je heen. Volgend jaar ga ik misschien wel gezellig twee dagen ;-).

Bewaren

vt wonen & design beurs 2016; VTwonen

Afgelopen dinsdag ging ik samen met een vriendin naar de opening van de vtwonen & design beurs (voorheen woonbeurs) in de RAI Amsterdam. Bij binnenkomst zijn we meteen doorgelopen naar hal 12 waar onder andere het XXL huis van vtwonen staat, een prachtig huis. Wij kwamen binnen in de kinderkamer, hier konden we wel rondjes blijven lopen… Elke keer zag ik weer een ander mooi hoekje of leuke DIY.

De kleur groen zie je ook dit jaar veel terug op de vtwdb2016. In de woonkamer van het vtwonen huis is de kleur groen gecombineerd met veel verschillende kleuren, zoals geel, blauw en grijs. Kijk je gezellig met me mee naar een impressie van het vtwonenhuis?

vtwdb2016 kinderkamer

vtwdb2016 kinderkamer2

vtwonen huis woonkamer

vtwonen huis woonkamer 2

vtwdb2016 keuken

vtwdb2016 buiten

Ik ben heel benieuwd wat jij van het vtwonen huis vindt? Je kunt de beurs nog t/m zondag bezoeken. Binnenkort volgen er nog meer foto’s op mijn blog.

Vlieland!

Vlieland

Het lijkt al weer heel lang geleden dat we vakantie hadden. Na drie weken zit ik al weer helemaal in het ritme van werken en kinderen naar school en naar hun sportclub brengen. Daarom extra fijn om nog even terug te blikken naar het begin van de vakantie.

De eerste week van de vakantie begon meteen goed. Begin juli vertrokken we met vier vriendinnen voor een nachtje naar Vlieland. Vlieland stond al een tijd op mijn lijstje om eens heen te gaan. Ik had al veel leuke verhalen gehoord over dit eiland, dus ik was echt heel nieuwsgierig. We gingen de heenreis met de waddentaxi zeehond en dat geeft al meteen zo’n fijn vakantiegevoel.

We verbleven een nacht in Badhotel Bruin, waar we heel gastvrij ontvangen werden en heerlijk gedineerd, geslapen en ontbeten hebben.

Collage Vlieland

Gelukkig was het heel mooi weer dus s’middags hebben we lekker op het terras bij Strandpaviljoen ‘t Badhuys gezeten. De volgende dag hebben we uiteraard nog even gewinkeld. De dorpsstraat is niet heel groot, maar er zitten wel een aantal leuke winkeltjes. Oversea vond ik een heel mooi winkeltje. Ze verkopen hier mooie kleding, woonaccessoires en leuke hebbedingen. Bij Eb & Vloed heb ik nog een leuk cadeautje voor de kinderen meegenomen.

Bij Grand Café de Oude Stoep hebben we koffie gedronken met een mooi uitzicht over de Waddenzee.

Grand cafe de Oude Stoep 2

Terwijl we aan het wachten waren op de veerboot hebben we nog een hapje gegeten bij Gestrand. Zowel binnen als buiten ziet het er heel leuk uit!

Heerlijke ontspannen dagen hebben we gehad. We waren het er wel over eens dat een nachtje eigenlijk te kort is voor Vlieland. De volgende keer lijkt het me leuk om met de Vliehors Expres mee te gaan.

Paul van Essen, bedankt voor je gastvrijheid en ik kom zeker nog eens terug!

Binnenkijken bij….Nermina.

Binnenkijken keuken

Vorige week ging ik op bezoek bij Nermina en haar dochter. Nermina woont, samen met haar vriend en dochter, zes jaar in dit huis waar inmiddels al flink verbouwd is. Allereerst hebben ze de keuken helemaal aangepakt. Waar voorheen nog een muurtje zat, zit nu een prachtige open keuken. De houten nummers geven hun huisnummer aan. De stenen op de vloer hebben ze gekozen als mooie tegenhanger van de strakke keuken en geeft een speels effect.

Binnenkijker Nermina Keuken 2

Nermina houdt van Scandinavische interieurs, licht, rustige kleuren en strak met hier en daar gezellige stylingshoekjes. Dit is ook in haar eigen huis goed terug te zien.

Binnenkijken Nermina woonkamer en keuken

Binnenkijken Nermina woonkamer

Binnenkijken Nermina

Ook boven zijn ze aan het verbouwen geweest. Van twee slaapkamers hebben ze één grote kamer gemaakt waar ze zo door kunnen lopen naar de badkamer.

Slaapkamer binnenkijker Nermina

Badkamer binnenkijker Nermina

Binnenkijken Nermina slaapkamer

Nermina heeft ook een instagramaccount @nerrynr waar ze regelmatig mooie foto’s deelt van bloemen, leuke uitjes en hoekjes in huis.

Nermina, bedankt dat we even bij je binnen mochten kijken! Ik vond het een hele gezellige ochtend!

Zuiver trendlezing

Zuiver

Samen met een aantal andere bloggers was ik vorige week donderdag uitgenodigd op het hoofdkantoor van Zuiver en Dutchbone voor een trendlezing, een kijkje in de showroom en een walking diner.

Twee merken onder één dak. Op de eerste etage is het merk Zuiver gevestigd. Het merk Zuiver staat voor puur, eigentijds en betaalbaar design. Alleen de entree van Zuiver al..zucht… Daar kon ik de hele avond wel blijven staan, echt prachtig!

Zuiver showroom

Zuiver

Op deze avond werden er ook een aantal nieuwe producten gepresenteerd. Een paar van mijn favorieten van het merk Zuiver heb ik op de foto gezet, de Albert Kuipstoel, een marmeren plankje voor aan de muur en een super leuk wandlampje.

Albert Kuipstoel

marmeren plankje zuiver

wandlamp nieuwe collectie zuiver

Op de begane grond loop je bij Dutchbone een totaal andere wereld in. Het merk Dutchbone kende ik zelf nog niet zo heel goed, dus erg leuk om de collectie een keer in zijn geheel gezien te hebben. Dutchbone staat voor “your choice for inspired living”. De producten van Dutchbone zijn ontdekt tijdens verre reizen en zijn geïnspireerd op de kleuren van de aarde.

Tussendoor kregen we een hapje en een drankje uit de keuken, die je op onderstaande foto ziet.

Dutchbone showroom

Dutchbone trendlezing

Aan het eind van de avond werden we uitgenodigd om een trendlezing van Truus Dokter bij te wonen. Truus Dokter heeft sinds 1997 een trendwatching en forecasting bureau, It Fits! De lezing ging over de veranderende trends in retail en de rol van de blogger hierin.

Na deze leuke avond ging ik naar huis met een vol hoofd… Een hoofd vol ideeën en inspiratie. Mijn wishlist is in ieder geval na deze avond weer een stukje langer geworden ;-).

Hoewel ik de warmte en eigenheid van Dutchbone heel mooi vind, is Zuiver echt mijn favoriet. Eigenlijk zou ik (bijna) alles van Zuiver zo in mijn interieur kwijt kunnen, helemaal mijn stijl.

Ik ben heel benieuwd wat jij van deze twee woonmerken vindt en of jij ook een favoriet hebt!

VIKTIGT limited collectie IKEA

Ikea Viktigt glas

Je hebt hem vast al wel voorbij zien komen, de prachtige limited designcollectie VIKTIGT van Ikea. Deze nieuwe handgemaakte collectie bestaat onder andere uit glas, keramiek, stoelen en handgevlochten bamboe lampen.

Terug naar de essentie. Dat is het uitgangspunt van de limited designcollectie van IKEA en Ingegerd Råman, een van de meest bekende glasontwerpers en keramisten uit Zweden. Eenvoud en liefde voor handwerk is wat centraal staat in deze ontwerpen.

Ikea Viktigt basketsIkea Viktigt houten plankenIkea Viktigt karaf Ikea Viktigt mandenIkea Viktigt servies zwart Ikea Viktigt stoel riet Ikea Viktigt meubels Ikea Viktigt servies witBron foto’s: Make a Home

Wat vind jij van de nieuwe collectie? Ik word er zelf heel hebberig van… 😉

Wil je meer weten over de collectie en hoe het gemaakt is, klik dan hier.

Kopenhagen

haven 1

Het is alweer een paar weken geleden dat ik samen met een vriendin in het vliegtuig stapte. Eindelijk was het zover…onze trip naar Kopenhagen. Op vrijdag kwamen we aan in ons mooie hotel, hotel SP34, een goede tip van vrienden. We kwamen precies op het juiste moment aan, ze serveren namelijk elke dag van 5 tot 6 een gratis wijntje in de gezellige lobby. Mocht je geen alcohol lusten/mogen dan is de rozenlimonade ook een aanrader.

hotel 2  hotelsp34 lounge

Het hotel ligt middenin het centrum, alles is op loopafstand en het ziet er ook nog eens prachtig uit. Elke ochtend kun je gebruik maken van een heerlijk ontbijt in de kelder van het hotel met verse kruidenthee, sapjes, lekkere broodjes enz..

hotelsp34 ontbijt hotel 6

hotel 3 hotel 1

Natuurlijk zijn we ook een dagje gaan shoppen in de langste winkelstraat van Kopenhagen, de Stroget. Bijna aan het eind van de winkelstraat vind je het Hay House in een prachtig oud pand. Het staat hier vol met design accessoires en mooie meubels.

hay 3

In de Stroget zitten wat grotere ketens en in de zijstraten vind je de leukste woonwinkeltjes. Vlakbij het Hay House zitten verschillende leuke tentjes om te lunchen. Wij hebben gekozen voor het Royal Smushi Cafe. Het is wel wat lastig om te vinden als je het niet weet. Je loopt namelijk eerst een poortje door voordat je bij het terras komt. Binnen stond een lange wachtrij dus wij zijn buiten gaan zitten waar de dekentjes al voor ons klaar lagen ;).

smushi 4

Ze serveren hier verschillende soorten smushi, een traditioneel Deens gerecht. Eerlijk gezegd vond ik het persoonlijk niet super lekker…, maar ze zien er wel prachtig uit ;)! De worteltjestaart is een aanrader!

smushi 3   smushi cafe

We hebben ook nog een dag een fiets gehuurd. Dit is een makkelijke en leuke manier om in een korte tijd veel van de stad te zien. We zijn eerst naar Vesterbro gefietst, een gezellige wijk met leuke winkeltjes en restaurants. Het was zondag dus de meeste winkeltjes waren helaas dicht. Wel iets om te onthouden als je hier naartoe wilt. Daarna zijn we doorgefietst naar Frediriksberg. Frederiksberg is een aparte enclave in de gemeente Kopenhagen met grote villa’s en chique lanen.

dagje fietsen 2  dagje fietsen

Vesterbro & Frederiksberg

We zijn nog even binnengelopen bij de Torvehallerne. Een grote overdekte markt waar je van alles kan vinden op het gebied van eten. Niet alleen Deense specialiteiten maar allerlei lekkernijen van over de hele wereld.

hallen   tante t

Aan het einde van de dag hebben we nog wat gedronken op een terras aan de bekende Nyhavn en hebben we na heel lang zoeken de kleine zeemeermin gevonden.

haven 2

We hebben super genoten en kwamen eigenlijk tijd te kort om alles te zien. Ik weet zeker dat ik dingen vergeten ben te vermelden in deze blog… Mocht je nog meer tips willen, mag je me altijd een mailtje sturen!